人気ブログランキング | 話題のタグを見る

Footprints

心に残る祈り
神様に会うまで
Footprints_b0027290_14331632.jpg
One night I dreamed a dream.
I was walking along the beach with my Load.
Across the dark sky flashed the scene from my life.
For each scene, I noticed two sets of footprints in the sand, one belonging to me and one to my Load.
When the last scene of my life shot before me
I looked back at the footprints in the sand.
There was only one set of footprints.

I realized that this was the lowest and the saddest times of my life.
This was always bothered me and I questioned the Load, about my dilemma.

" Load, you told me when I decided to follow You, You would walk and talk me all the way.
But I'm aware that during the most troublesome times of my life there is only one set of footprints.
I just don't understand why, when I need You most, You leave me"

He whispered " My precious child, I love you all and will never leave you never, during your trials and testings.

When you saw only one set of footprints it was then that I carried you"

(1964 by Margaret Fishback Powers)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

足跡

ある夜、私は夢を見た。

私は、主とともに、なぎさを歩いていた。

暗い夜空に、これまでの私の人生が映し出された。
どの光景にも、砂の上に二人の足跡が残されていた。
一つは私の足跡、もう一つは主の足跡であった。

これまでの人生の最後の光景が映し出されたとき、
私は砂の上の足跡に目を留めた。
そこには一つの足跡しかなかった。
私の人生でいちばんつらく、悲しいときだった。

このことがいつも私の心を乱していたので、私はその悩みについて主にお尋ねした。

「主よ。私があなたに従うと決心したとき、あなたは、すべての道において私とともに歩み、
私と語り合ってくださると約束されました。

それなのに、私の人生の一番辛いとき、一人の足跡しかなかったのです。

一番あなたを必要としたときに、あなたがなぜ私を捨てられたのか、私にはわかりません」



主はささやかれた。

「私の大切な子よ。 私はあなたを愛している。
あなたを決して捨てたりはしない。 ましてや、苦しみや試みのときに。

足跡が一つだったとき、私はあなたを背負って歩いていた。」





神様・・・愛しています。

にほんブログ村 オヤジ日記ブログへ

by tetsuyak04 | 2005-01-22 05:21 | 聖書・信仰・祈りの世界

香港発の路地裏放浪記! 本能と信仰を礎に地味な生き方しています。


by tetsuyak04